چطور آنفولانزای کودک را درمان کنیم

راهکارهای درمان آنفولانزا در کودکان

از آنجایی که علائم آنفولانزا، سرماخوردگی و هر ویروس دیگری تقریبا یکسان و مشابه هستند، تشخیص آنها از یکدیگر آسان نیست. در حالت طبیعی سرماخوردگی به تدریج علائم خود را نشان می‌دهد در صورتی که علائم آنفولانزا به سرعت نمایان می‌شود. به همین دلیل است که اگر کودک شما مبتلا به آنفولانزا باشد بیمار تر به نظر می‌رسد. هر دوی این بیماری ها در فصول سرد سال به اوج درگیری در کودکان و بزرگسالان می‌رسند با این تفاوت که در کودکان به علت بازگشایی مدارس شیوع آنها سریع تر است.

 

علائم آنفولانزا

این بیماری را اغلب می‌توان با افزایش ناگهانی تب در حالی که مصرف داروهای کاهش دهنده دمای بدن ادامه دارد تشخیص داد. از علائم دیگر آنفولانزا می‌توان به خستگی بیش از حد معمول کودک، خوابیدن زیاد، کاهش فعالیت کودک و بی رمق بودن، درد گلو، سرفه خشک، آبریزش از بینی،اسهال و استفراغ اشاره کرد.

 

درمان خانگی آنفولانزا در منزل

در اکثر موارد بروز آنفولانزا در کودکان، می‌توان آن را در منزل درمان کرد. نکته لازم به ذکر این است که والدین باید آگاهی این را داشته باشند که کودک خود را به صورت مداوم مورد پایش قرار داده و مطمئن شوند که کودک به میزان کافی آب و مایعات مصرف کرده و به میزان کافی استراحت داشته است. در غیر این صورت حال کودک در عوض بهبود یافتن، رو به وخامت می‌رود. مصرف عسل، از جمله درمان های خانگی ای است که برای درمان عفونت دستگاه تنفسی فوقانی موثر واقع شده است. در نظر داشته باشید که مصرف عسل برای کودکان زیر یکسال یا 12 ماه خطرناک بوده و پزشکان متخصص اطفال مصرف عسل برای این کودکان را ممنوع اعلام کرده اند.

غذای سالم به خودی خود یکی از بهترین دارو ها در درمان بیماری می باشد به همین دلیل به شما پیشنهاد میکنیم که بلاگ " دستور پخت چند غذای سالم برای کودکان " را از دست ندهید.

زمان مناسب برای مراجعه به پزشک

افراد سالم در اکثر موارد ابتلا به این بیماری، بدون عارضه بهبود پیدا می‌کنند. اما در صورتی که کودک شما به بیماری زمینه ای خاصی از جمله آسم، بیماری های ریوی و بیماری های قلبی دچار است، ممکن است آنفولانزا به بیماری خطرناکی برای او تبدیل شود. لذا در صورت ابتدا به آنفولانزا سریعا او را برای معاینه نزد پزشک ببرید. همچنین در صورتی که پس از بهبود آنفولانزا کودک شما همچنان با عوارض شدید ناشی از این بیماری دست و پنجه نرم می‌کند، لازم است توسط پزشک ویزیت شود. در صورتی که هر یک از علائم زیر را در کودک خود دیدید، از مراجعه به پزشک متخصص اطفال صرف نظر کرده و کودک خود را سریعا به اورژانس برسانید:

 

. تنگی نفس

. استفراغ بیش از حد

. کم آب به نظر رسیدن کودک : از جمله کاهش ادرار کودک، گود افتادگی چشم و خشکی لب ها 

. واکنش نشان ندادن کودک علیرغم این که والدین او را تکان می‌دهند یا بلند اسمش را صدا می‌کنند.

 

سخن پایانی

در بیشتر موارد ابتلای کودکان به آنفولانزا، کودک با استراحت، مصرف زیاد آب و مایعات و مصرف داروهای آزاد و بدون نسخه بهتر می‌شوند و این بیماری، چیز نگران کننده ای نیست. در صورتی که با توجه به علائم کودک شما بسیار بیمار به نظر می‌رسد، در تنفس مشکل دارد، تب او بالا است، علائم کم آبی در او دیده می‌شود و بیش از حد استفراغ می‌کند، لازم است پس از مراجعه به پزشک برای معاینه یا مراجعه به اورژانس (در صورت وخامت حال کودک)، مراقبت های پزشکی را برای کودک خود آغاز کنید.

 

در انتهای این نوشته به شما پیشنهاد میکنیم که بلاگ " درمان سرماخوردگی نوزادان " را نیز مورد مطالعه قرار دهید

 

مطلب های تصادفی